Translate

Monday, September 30, 2019

TFC I azam ulangi kebangkitan

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

PEMAIN Terengganu Football Club I (TFC I) berazam untuk mengulangi pencapaian pernah dilakukan pada musim lalu dengan menyingkirkan Johor Darul Ta'zim (JDT) pada aksi suku akhir kedua Piala Malaysia di Stadium Tan Sri Dato' Haji Hassan Yunos, Larkin malam ini.

Pengendali sementara TFC I, Nafuzi Mohd. Zain berkata, semangat anak buahnya sangat membara dan mereka dalam tahap terbaik untuk melakukan kebangkitan semula biar pun bakal berhadapan dengan sorakan hampir 15,000 peminat tegar JDT.

"Memang diakui JDT bukan calang-calang pasukan dan hanya tewas sekali di laman sendiri sepanjang musim ini, malah kita pula ketinggalan satu gol tetapi perjuangan masih belum selesai.

"Saya masih berkeyakinan dengan kualiti dimiliki pemain-pemain saya dan mereka nampaknya telah bersedia untuk bermain habis-habisan untuk bangkit semula di Larkin," katanya kepada Kosmo! di Kuala Nerus, Terengganu semalam.

Nafuzi berkata, kebangkitan tersebut boleh direalisasikan sekiranya barisan pemain TFC I yang bakal diturunkan pada aksi hidup mati tersebut berdisiplin tinggi, mengikut strategi dan taktikal yang diterapkannya.

Tambah bekas penyerang Terengganu era 2000-an tersebut, anak buahnya juga telah meningkatkan stamina masing-masing dan bersedia untuk terus bermain dalam tempoh panjang sekiranya perlawanan malam ini berlarutan sehingga ke masa tambahan.

"Kami juga telah berlatih melakukan tendangan penalti sekiranya perlawanan esok (malam ini) perlu ditentukan dengan cara itu kerana dalam persaingan kalah mati seperti ini apa sahaja kemungkinan boleh berlaku.

"Apa pun, saya telah mengingatkan anak buah saya walaupun kita perlu memburu gol awal bagi menghidupkan semula peluang, jangan sesekali terlalu ghairah sehingga pintu gawang pula dibolosi," katanya.

Pada aksi suku akhir pertama di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu pada 21 September lalu, JDT berjaya memperoleh bekalan berharga dengan menewaskan TFC I 1-0.

Kedua-dua kelab juga pernah bertembung di peringkat separuh akhir Piala Malaysia pada musim lalu yang berakhir TFC I mencipta kejutan mengatasi JDT yang juga juara Liga Super dengan agregat 3-2.

No comments:

Post a Comment