Translate

Wednesday, September 25, 2019

TFC I terganggu ‘lakonan’ JDT

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

PENGENDALI sementara Terengganu FC I (TFC I), Nafuzi Mohd. Zain me­ngakui rentak permainan anak-anak buah­nya agak terganggu de­ngan ‘lakonan’ pemain Johor Darul Ta’zim (JDT) yang ke­rap merebahkan badan sewaktu aksi suku akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu kelmarin.

Beliau ber­kata, gang­guan tersebut menyebabkan pe­ngadil, Wan Mohamad Tarmizi Wan Ibrahim sering menghentikan perlawanan seketika sekali gus meng­ganggu tempo permainan.

“Kita harap kedua-dua pasukan (TFC I dan JDT) mempamerkan permainan menarik untuk ditonton tetapi perjalanan permainan­ se­ring terganggu kerana terlalu kerap dihentikan.

“Walaupun tewas, saya tiada masalah dengan prestasi yang ditunjukkan oleh anak-anak buah saya sepanjang perlawanan ini,” katanya kepada pemberita selepas perlawanan.

Pada aksi tersebut, TFC I menempah laluan berliku apabila tewas 0-1 kepada JDT menerusi jaringan penyerang import, Diogo Luis Santo pada minit ke-21.
Nafuzi berkata, anak-anak buahnya te­lah memberi tentangan sengit kepada­ skuad Harimau Selatan walaupun juara Liga Super itu bukan calang-calang pasukan.

Bekas penyerang Terengganu era 2000-an tersebut juga percaya peluang skuad Penyu untuk mara ke pe­ringkat separuh akhir masih belum ter­tutup.

“Peluang masih terbuka dan saya memberi kepercayaan penuh kepada anak-anak buah saya untuk mencipta kejutan di Larkin sewaktu aksi suku akhir kedua pada 28 September ini.

“Memang sukar untuk menang di ge­langgang ke­ramat JDT tetapi ia bukan mustahil,” katanya.

No comments:

Post a Comment