Translate

Friday, September 27, 2019

TFC I sudah sedia gempur JDT

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

NAIB juara Piala Malaysia musim lalu, Terengganu Football Club I (TFC I) tidak gentar menyambut kunjungan Johor Darul Ta’zim (JDT) pada aksi suku akhir di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu malam ini.

Penyerang TFC I, Abdul Malik Mat Arif berkata, dia dan rakan-rakan sepasukan sudah bersedia mengekang JDT yang juga juara Liga Super dalam usaha mendapat bekalan selesa untuk dibawa sewaktu bertandang ke Larkin minggu depan.

“JDT memang pasukan handalan tetapi pada pusingan kalah mati seperti ini, tiada apa yang mustahil apatah lagi kami pernah melakukannya pada saingan separuh akhir Piala Malaysia musim lalu.

“Apa yang penting kita harus mengelak daripada dibolosi walaupun satu gol malam esok (ini) sebagai bekalan berharga untuk bertandang di laman lawan bagi suku akhir kedua kelak,” katanya ketika ditemui Kosmo! di Kuala Terengganu semalam.

Abdul Malik yang meledak gol kemenangan sewaktu menewaskan JDT 1-0 pada saingan separuh akhir pertama musim lalu berkata, fokus sepanjang 90 minit merupakan kunci utama untuk mengekang Harimau Selatan.

Ujar pemain yang pernah menjulang Piala Malaysia sebanyak dua kali ketika bersama Pahang pada tahun 2013 dan 2014 itu berkata, sebarang kealpaan mampu menghukum TFC I kerana JDT terlalu ampuh di setiap posisi.

“Sesiapa pun yang akan diturunkan perlu mengikut strategi dan taktikal ketua jurulatih (Nafuzi Mohd. Zain).

“Jika saya diberi kepercayaan sama ada dalam kesebelasan utama atau super-sub, saya akan berikan yang terbaik,” katanya.

No comments:

Post a Comment