Translate

Saturday, September 28, 2019

Piala Malaysia: JDT lega miliki kelebihan

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Juara Liga Super, Johor Darul Ta'zim (JDT) lega berjaya membawa pulang bekalan berharga selepas menewaskan Terengganu Football Club I (TFC I) 1-0 pada aksi suku akhir pertama Piala Malaysia malam tadi.

Pengendali JDT, Benjamin Mora berkata, kemenangan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini itu merupakan hasil kerjasama berpasukan anak buahnya.

"Saya berpuas hati dengan pemain-pemain (JDT) yang telah memberi persembahan mengagumkan pada aksi malam ini (tadi).

"Benteng pertahanan telah berjaya mempertahankan gawang pasukan dengan cemerlang manakala barisan serangan pula telah menjalankan tugas dengan baik membolosi pintu gol lawan," katanya ketika ditemui selepas perlawanan malam tadi.

Pada aksi berkenaan, JDT memperolehi bekalan berharga apabila menumbangkan TFC I 1-0 di gelanggang lawan menerusi jaringan penyerang import, Diogo Luis Santo pada minit ke-21.


Bagaimanapun, Mora mengingatkan anak buahnya agar tidak terlalu terbuai dengan kemenangan terbabit kerana masih ada baki 90 minit aksi suku akhir kedua yang perlu dihadapi di Stadium Tan Sri Dato' Haji Hassan Yunos, Larkin pada 28 September ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment