Translate

Tuesday, July 23, 2019

Pesta durian di FAMA Terengganu bulan depan

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Peminat durian terutama sekitar bandar raya ini berpeluang untuk menikmati raja buah tersebut dengan harga murah menerusi penganjuran Jualan Anak-Beranak 2.0 anjuran Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) pada awal bulan depan.

Pengarah FAMA Terengganu, Fauzi Mohamed berkata, program yang bakal diadakan di pekarangan pejabat FAMA negeri, Jalan Hiliran di sini itu merupakan kesinambungan penganjuran julung kali pada tahun lalu yang mendapat sambutan luar biasa.

Beliau berkata, berdasarkan pengalaman penganjuran sulung tersebut, sebanyak 16 metrik tan durian pelbagai gred habis dijual dalam tempoh dua jam sahaja.

"FAMA bercadang untuk menganjurkan lagi Jualan Anak-Beranak ini bagi membolehkan peminat durian di negeri ini menikmati durian pelbagai gred pada harga lebih murah daripada pasaran.

"Walaupun kebanyakan durian di pasaran kini berharga RM10 ke atas, kita akan menjual pada harga lebih murah daripada itu bergantung kepada bekalan," katanya ketika ditemui pada majlis sambutan Aidilfitri peringkat FAMA Terengganu di sini hari ini.


Fauzi berkata, pihaknya menjangkakan lambakan sekurang-kurangnya 15 metrik tan durian bakal dijual pada program sehari berkenaan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment