Translate

Friday, July 26, 2019

Buruh ditemui maut akibat buasir

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

SETIU – Seorang buruh ditemui mati di dalam sebuah kenderaan pacuan empat roda, Nissan Navara berhampiran kilang kayu miliknya keluarganya di Sungai Lerek, Permaisuri di sini hari ini.

Mayat Ruslan Mohammad, 50, ditemui oleh salah seorang ahli keluarganya di tempat duduk pemandu kenderaan itu pada pukul 7.15 pagi.

Ketua Polis Daerah Setiu, Deputi Superintendan Zulkifli Mat Deris berkata, Ruslan yang dijumpai dalam keadaan hanya bertuala dipercayai baru keluar dari sebuah tandas terdapat di kilang berkenaan.

"Dia kemudiannya dikatakan terus memasuki kenderaan pacuan empat roda, Nissan Navara milik isterinya yang diletakkan di hadapan tandas terbabit sebelum tidak sedarkan diri akibat pendarahan di bahagian punggung.

"Selain bahagian punggungnya, kesan tompok darah juga dijumpai di bahagian tandas, bilik air dan bersebelahan pintu tempat duduk pemandu kenderaan berkenaan," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.

Zulkifli berkata, berdasarkan keterangan ahli keluarga, Ruslan telah menderita penyakit buasir kronik sejak 17 tahun lalu namun tidak pernah mendapatkan sebarang rawatan.

Beliau berkata, hasil bedah siasat pengawai perubatan di Unit Forensik Hospital Setiu di sini mengesahkan kematian lelaki itu berpunca daripada pendarahan usus.

"Kematian mangsa tidak mempunyai sebarang elemen jenayah dan diklasifikasikan sebagai kematian mengejut," katanya. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment