Translate

Monday, July 29, 2019

Empat lelaki didakwa merogol, laku amang seksual terhadap remaja perempuan

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Empat sekawan dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas pertuduhan memperkosa dan melakukan amang seksual terhadap seorang remaja perempuan dalam dua insiden berasingan di Setiu pada akhir bulan lalu.

Mohd. Fakruddin Anuar, 24; Muhammad Amirul Arif Baharom, 20; Mohd. Shah Firdaus Hassan, 21; dan Muhammad Hairi Mustapha membuat pengakuan bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Wan Azimah Yaacob.

Tiga tertuduh iaitu Mohd. Fakruddin, Muhammad Amirul Arif dan Mohd. Shah Firdaus didakwa merogol mangsa yang berusia 14 tahun tujuh bulan manakala Muhammad Hairi pula menghadapi pertuduhan menghadapi pertuduhan melakukan amang seksual terhadap individu sama.

Berdasarkan pertuduhan, Muhammad Amirul Arif Mohd. Fakruddin dan Mohd. Shah didakwa memperkosa remaja perempuan itu di sebuah rumah di Permaisuri, Setiu antara pukul 7 malam hingga 11 malam, 22 Jun lalu.

Dia turut didakwa mengulangi perbuatan merogol mangsa di premis sama pada pukul 8 pagi, 27 Jun lalu.


Muhammad Hairi pula didakwa melakukan amang seksual terhadap remaja perempuan berkenaan di premis sama antara pukul 7 malam hingga 11 malam, 22 Jun lalu. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment