Translate

Monday, July 22, 2019

Bukan culik tapi ikut jiran ke Narathiwat

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Saiful Aiman Mohamad, 9, yang hilang sejak kelmarin sebenarnya tidak diculik tetapi mengikut jirannya yang merupakan seorang wanita warga Thailand pulang ke negara jiran itu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner Razmi Mohd. Gunnos berkata, siasatan mendapati murid tahun tiga Sekolah Kebangsaan Kuala Besut 2, Besut terbabit mengikut wanita yang dikenali sebagai Mok Noh, 60, pulang ke kampung halaman   di Narathiwat, Thailand.

"Kehilangan kanak-kanak itu bukan bermotifkan culik kerana dia sebenarnya mengikut jirannya ke Narathiwat tanpa memberitahu ibunya.

"Wanita terbabit yang dikenali sebagai Mok Noh itu bukan sahaja mengenali keluarga Saiful Aiman malah telah lama menetap di Kampung Gertak Seratus, Kuala Besut," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Razmi berkata, sebaik mengetahui berita kehilangan Saiful Aiman tersebar, keluarga Mok Noh telah memaklumkan hal sebenar dan menyerahkan budak lelaki itu kepada pihak polis di Pengkalan Kubur, Kelantan.

Menurut beliau, kanak-kanak itu telah dipertemukan dengan ibunya, Siti Ruziana Sidek, 35, di sempadan Thailand itu dan mereka kini dalam perjalanan pulang ke Kuala Besut.

"Saya sahkan tiada unsur penculikan dalam kehilangan kanak-kanak itu dan ia cuma lah salah faham," katanya.


Kosmo! Online semalam melaporkan Siti Ruziana yang merupakan seorang ibu tunggal resah selepas Saiful Aiman yang merupakan anak ketiga dari empat beradik hilang selepas keluar membeli sarapan di Kampung Gertak Seratus, Kuala Besut pada Isnin lalu. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment