Translate

Saturday, April 27, 2019

Suspek kes curi motosikal ditangkap penduduk kampung

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA NERUS - Seorang suspek kes curi sebuah motosikal Yamaha Ego Solariz berjaya diberkas di Kampung Gemuruh di sini malam tadi selepas hampir 34 jam melarikan kenderaan itu.

Lelaki berusia 46 tahun itu ditangkap pada pukul 11.30 malam selepas dikepung sekumpulan penduduk kampung yang mengetahui kehilangan motosikal berkenaan selepas ia tular di media sosial sejak kelmarin.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Superintendan Suffian Sulaiman berkata, sebelum kejadian, suspek disyaki melarikan motosikal tersebut yang diletakkan di hadapan sebuah pasar raya di Tanjung, Kuala Terengganu pada kira-kira pukul 2 petang itu.

"Suspek dipercayai telah melarikan motosikal jenis Yamaha Ego Solariz berkenaan sejauh hampir 20 kilometer daripada lokasi ia dilarikan sebelum ditinggalkan di tepi jalan berhampiran Kampung Gemuruh, Kuala Nerus kerana kehabisan minyak petrol.

"Dia kemudiannya hadir semula untuk mengambil motosikal berkenaan pada pukul 11.30 malam tadi (kelmarin) sebelum ditangkap sekumpulan penduduk kampung yang sudah bersedia untuk memerangkapnya," katanya kepada pemberita di sini hari ini.


Suffian berkata, sebelum itu, beberapa penduduk kampung curiga dengan kehadiran motosikal berkenaan yang ditinggalkan di tepi jalan sebelum mengetahui ia sebenarnya telah dicuri selepas kehilangan tular di media sosial. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment