Translate

Tuesday, April 23, 2019

Datuk Seri ditangkap khalwat bukan Fizz Fairuz

KUALA TERENGGANU – Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Terengganu (JHEAT) mengesahkan lelaki yang ditangkap berkhalwat bersama pasangannya di sebuah calet Pulau Perhentian, Besut pada awal bulan ini bukanlah pelakon, Datuk Fizz Fairuz se­perti yang di­tularkan.

Ketua Penolong Pesuruhjaya Bahagian Penguat Kuasa JHEAT, Nik Zulhaiza Ismail berkata, individu bergelar Datuk Seri berusia 40 tahun terbabit bukanlah artis seperti yang diperkatakan.

“Lelaki yang ditahan bersama wanita berusia 32 tahun dalam operasi bersepadu di sebuah calet di Pulau Perhentian, Besut pada 5 April lalu bukanlah artis atau pelakon dan mereka hanya­lah pasangan biasa.

“Begitu pun, JHEAT tidak akan mendedahkan identiti mereka yang ditahan atas tuduhan berkhalwat itu kerana ia me­nyalahi prosedur operasi stan­dard ditetapkan,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Nik Zulhaiza berkata, lelaki bergelar Datuk Seri yang ditahan dalam operasi bersepadu selama lebih lima jam sehingga pukul 5.30 pagi itu sudah ber­isteri, manakala pasangannya pula masih bujang.
Menurut beliau, pasangan terbabit telah dibebaskan dengan bon jaminan sementara menunggu proses pendakwaan di mahkamah syariah.

“Mereka berhadapan dengan siasatan mengikut Seksyen 29 Enakmen Kesalahan Jenayah Sya­riah (Takzir) (Terengganu) 2001 iaitu persediaan untuk melakukan persetu­buhan luar nikah,” katanya.

Kosmo! 15 April lalu melaporkan Fizz Fairuz nekad mahu mengambil tindakan undang-­undang terhadap pengendali Insta­gram @makcik_puaka yang telah menggambarkan dirinya sebagai lelaki bergelar Datuk Seri yang ditangkap berkhalwat di Pulau Perhentian itu.

Sebelum itu, pengendali laman Instagram berkenaan telah membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Fizz Fairuz dan isterinya, Datin Almy Nadia menerusi Instastory, namun ia ditolak kerana dirasakan masih belum mencukupi untuk membersih­kan imej pelakon filem Munafik tersebut.

No comments:

Post a Comment