Translate

Monday, April 29, 2019

Lelaki mengamuk tak dapat wang ugut ibu, tumbuk adik

KUALA TERENGGANU –  Ha­nya kerana permintaan wang tidak dipenuhi, seorang pemuda tergamak mengugut mahu membelasah ibunya dalam kejadian di Kampung Seberang Limbongan, Jerteh, Besut dekat sini pada Selasa lalu.

Dalam kejadian pada pukul 1.30 pagi itu, suspek yang berusia 25 tahun turut menumbuk adik lelakinya.
Ketua Polis Daerah Besut, Supe­rintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi (gambar) berkata, sebelum kejadian, suspek meminta wang daripada ibunya yang berusia 57 tahun.

“Dia yang berang tidak mendapat wang mengugut untuk memukul ibunya sebelum melepaskan tumbukan dan terkena pada telinga kiri adik lelakinya yang berusia 16 tahun.

“Suspek yang keluar dari rumah selepas kejadian itu dikatakan ke­rap meminta wang daripada ibunya dan akan mengamuk sekiranya permintaannya tidak dipenuhi,” kata­nya kepada Kosmo! di sini semalam.

Mohd. Zamri berkata, ibu suspek yang tidak tahan dengan perangai anaknya itu membuat laporan di Balai Polis Kampung Raja, Besut kelmarin.

“Bertindak atas laporan yang dibuat, polis kemudian memberkas suspek di rumahnya pada pukul 4 pagi (kelmarin),” katanya.

Pemuda itu ditahan reman empat hari bagi membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen Seksyen 506 Kanun Keseksaan dan Seksyen 323 kanun yang sama.

No comments:

Post a Comment