Translate

Tuesday, April 30, 2019

Liga Super: Tchetche kembali temui sentuhan

KUALA TERENGGANU - Badi kekalahan tiga kali berturut-turut dalam saingan Liga Super buat Terengganu Football Club I (TFC I) berakhir dengan kejayaan menumpaskan Felda United 2-1 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini malam tadi.

Tambah membuatkan pengendali TFC I, Irfan Bakti Abu Salim mampu kembali mengukir senyuman, ayam tambatannya, Kipre Tchetche menemui semula sentuhan berbisanya apabila meledak kedua-dua gol untuk skuad Penyu pada aksi tersebut.

Beliau mengakui ketajaman Tchetche yang ditemui semula penyerang kelahiran Ivory Coast itu antara faktor yang membawa skuad kendaliannya kembali mendapat rentak kemenangan pada aksi kelmarin.

"Apa yang penting malam ini (semalam) kita menang semula dan Tchetche akhirnya menjaringkan gol (untuk saingan Liga Super).

"Dia (Tchetche) bukan sahaja meledak gol malah gaya permainannya juga sudah semakin baik. Itulah yang dia hilang dalam lapan, sembilan aksi sebelum ini," katanya ketika ditemui selepas perlawanan di sini malam tadi.

Irfan Bakti berkata, beliau mengakui kemerosotan  prestasi penyerang utama kelahiran Ivory Coast itu sedikit sebanyak telah mengugat moral pasukan sebelum ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment