Translate

Tuesday, April 30, 2019

Pemancing dikhuatiri lemas terjatuh dari bot

KEMAMAN - Keriangan sembilan sahabat melakukan aktiviti memancing laut dalam berakhir dengan tragedi apabila salah seorang daripada mereka dikhuatiri lemas selepas terjatuh dari bot yang dinaiki di perairan Kuala Kemaman dekat sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 2.30 petang itu, Muhamad Rashidi Basiran, 32, dikatakan terjatuh ketika sedang memancing bersama rakan-rakannya pada kedudukan kira-kira 11 batu nautika dari perairan Kuala Kemaman.

Pengarah Maritim Zon Kemaman, Rashidilhadi Abd Rashid berkata, kejadian mangsa terjatuh dari bot nelayan yang disewa itu telah dimaklumkan kepada Matitim Malaysia (APMM) pada pukul 7.30 malam semalam.

"Sebaik menerima maklumat, pasukan operasi mencari dan menyelamat telah ditubuhkan melibatkan pelbagai agensi seperti APMM Kemaman, Pasukan Polis Marin Kuantan, Balai Bomba dan Penyelamat Chukai dan Persatuan Nelayan Kawasan Kemaman.

"Pasukan mencari dan menyelamat berjaya tiba di lokasi kejadian pada pukul 9.45 malam," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.

Rashidilhadi berkata, setakat ini usaha untuk mencari mangsa di kawasan berhampiran dia dilaporkan terjatuh masih belum berhasil. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment