Translate

Tuesday, April 30, 2019

Guru agama maut terjatuh di air terjun Tasik Kenyir

MOHD. AZLI ADLAN

HULU TERENGGANU - Seorang guru agama yang sedang menyertai rombongan sekolah maut selepas terjatuh ke atas batu di tebing Air Terjun Lasir, Tasik Kenyir dekat sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 12.45 tengah hari itu, Wan Ahmad Faiz Wan Mohamed@Adnan, 36, dari Taman Sri Aman Dalam, Pasir Puteh, Kelantan meninggal dunia di lokasi kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd. Adli Mat Daud berkata, sewaktu kejadian, Wan Ahmad Faiz yang merupakan guru agama di sebuah maahad tahfiz di Kok Lanas, Kelantan sedang menyertai rombongan disertai 18 guru dan enam pelajar ke Tasik Kenyir.

"Rombongan itu yang menaiki rumah bot telah berhenti untuk beriadah di kawasan Air Terjun Lasir pada pukul 10.30 pagi. Sewaktu sedang mandi bersama peserta rombongan lain, mangsa dikatakan telah tergelincir lalu terjatuh sebelum kepalanya terhentak pada timbunan batu.

"Mangsa kemudiannya terjatuh ke dalam dasar air terjun. Jarak dia tergelincir terjatuh kira-kira tiga meter," katanya kepada Kosmo! Online di sini hari ini.


Mohd. Adli berkata, beberapa rakan rombongan bertindak terjun ke dalam kawasan air terjun itu untuk menyelamatkan Wan Ahmad Faiz namun lelaki itu didapati telah meninggal dunia. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment