Translate

Wednesday, April 24, 2019

Pencuri rantai emas diburu

HULU TERENGGANU – Dua wanita asing dipercayai warga Indonesia di­buru selepas disyaki me­larikan seutas rantai leher bernilai RM7,350 dari sebuah kedai emas di Kuala Berang di sini, Sabtu lalu.

Dalam kejadian pada pukul 2.37 petang itu, kedua-dua suspek disyaki menyamar sebagai pe­langgan sebelum salah seorang dari­pada mereka menyorokkan rantai emas itu menggunakan tangan kiri lalu memasukkannya ke dalam beg tangan.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Supe­rintendan Mohd. Adli Mat Daud berkata, suspek juga berpura-pura mahu melihat dua rantai leher lain.

“Perbuatan mencuri itu dilakukan dengan pantas sehingga tidak disedari oleh mangsa dan pekerja-pekerjanya.

“Kelibat dua wanita dipercayai berusia dalam lingkungan 40-an dan 50-an itu hanya dikenal pasti menerusi rakaman televisyen litar tertutup (CCTV),” katanya kepada pemberita di sini semalam.

Katanya, pada mulanya, pengusaha kedai emas terbabit hanya menyedari kehilangan rantai emas seberat 42.28 gram ber­kenaan sewaktu pemeriksaan stok.

“Berdasarkan gaya percakapan dan pemakaian kedua-dua suspek, mang­sa percaya mereka merupakan warga Indonesia,” katanya.

Sehubungan itu, orang awam yang mengenali kedua-dua suspek boleh menghubungi polis di talian 09-681 1222 dan 09-681 2419 untuk membantu siasatan.

No comments:

Post a Comment