Translate

Friday, May 31, 2019

Selangor kalah sebab salah sendiri

SELANGOR perlu menyalahkan diri sendiri bermain di bawah kemampuan sebenar menjadi punca tewas 0-1 kepada skuad ‘bermasalah’, Terengganu FC I (TFC I) pada aksi Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu kelmarin.

Pengendali Selangor, B. Sathianathan berkata, kemenangan itu bukan disebabkan nasib tetapi skuad Penyu memang berhak kerana telah mempamerkan lebih kesungguhan untuk mencapai kemenangan pada aksi tersebut.

“Saya tidak boleh hendak salahkan padang lagi hari ini (kelmarin) agak basah kerana hujan, sebaliknya pemain (Selangor) yang asyik kehilangan bola terutama pada 20 minit terakhir perlawanan.

“TFC I lebih bersungguh berlari di atas padang untuk mencari gol sedangkan pemain kita bagaikan berjalan kaki.

“Pemain pertahanan saya macam hendak muntah terima serangan bertali arus daripada tuan rumah,” katanya ketika ditemui selepas perlawanan kelmarin.

Pada aksi terbabit, TFC I mencapai kemenangan dramatik 1-0 menerusi kesilapan kapten Gergasi Merah, Sarkunan yang tertampan hantaran Adib Aizuddin Ab. Latif ke gawang sendiri pada minit ke-90.

Sathianathan berkata, beliau juga kesal skuad kendaliannya terlalu mengharapkan pemain import baharu, Ifedayo Olusegun Omosuyi untuk menghasilkan serangan.

Ujar jurulatih berpengalaman itu, sepanjang aksi tersebut, hanya Ifedayo yang berani memasuki kubu skuad Penyu untuk mencari peluang menjaringkan gol tanpa dibantu oleh rakan-rakan sepasukan lain termasuk pemain-pemain kebangsaan.

“Apa pun, inilah bola sepak, kita tidak boleh menang semua perlawanan, ada masa kita kalah.

Saya tahu penyokong (Selangor) marah dengan kekalahan ini tetapi kita masih di kedudukan empat terbaik liga.

“Biarlah apa mereka (penyokong Selangor) hendak cakap, saya tidak baca (komen di laman) Facebook,” katanya.

No comments:

Post a Comment