Translate

Tuesday, May 28, 2019

Liga Super : Selangor tewas di tangan TFC I

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Terengganu Football Club I (TFC I) kembali ke prestasi sebenar selepas menumbangkan Selangor 1-0 pada aksi Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini sebentar tadi.

Kemenangan dramatik skuad Penyu tersebut berpunca daripada jaringan sendiri kapten skuad Red Giants, K. Sarkunan yang tertampan gol ke gawang sendiri pada minit ke-90.

Terdahulu, penyerang sensasi Selangor, Ifedayo Olusegun Omosuyi hampir mencemaskan tuan rumah namun dua percubaannya di luar kotak penalti pada minit ke-13 dan 36 berjaya ditangkap kemas penjaga gol TFC I, Muhamad Ilham Amirullah Razali.

Skuad Penyu pula mempunyai kesempatan terbaik untuk mendahului menerusi rembatan deras kapten pasukan, Lee Andrew Tuck yang melepasi palang gawang skuad Red Giants pada minit ke-41.

Ayam tambatan TFC I, Tchetche Kipre kemudiannya terus mengugat kubu pelawat namun dua percubaannya terkena palang pada minit ke-46 dan 85.

Kipre sekali lagi hampa apabila sentuhannya terus tidak membuahkan hasil selepas rembatan pada minit ke-88 pula melepasi palang.

Selangor pula membalas serangan menerusi pemain sayap, Mohd. Syazwan Zainon namun percubaan dari penjuru kanan dihalang palang tuan rumah pada minit ke-56.

Red Giants sekali lagi hampa apabila jaringan Ifedayo dibatalkan pengadil, Khirulazuan Kidam kerana berada dalam kedudukan offside pada minit ke-69.


Sepakan percuma pemain import, Sandro Da Silva pula dinafikan oleh ketangkasan Muhamad Ilham Amirullah yang berjaya menampannya pada minit ke-75. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment