Translate

Tuesday, May 28, 2019

MBKT kuat kuasa kompaun RM50 individu pengotor

KUALA TERENGGANU – Kecewa dengan tahap kebersihan di bandar raya ini terutama­nya di sekitar Pesisir Payang dan Taman Shahbandar, Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) mengambil langkah drastik dengan menguatkuasakan kompaun serta-merta kepada individu yang membuang sampah merata-rata.
Datuk Bandar Kuala Terengganu, Shahidan Embok berkata, tindakan kompaun RM50 itu bertujuan memastikan bandar raya ini bersih terutamanya kawasan di sekitar mercu tanda ikonik Terengganu, jambatan angkat berkenaan berkuat kuasa semalam.

Beliau berkata, tindakan tegas itu bertujuan untuk mengikis sikap kurang bertanggungjawab segelintir individu tidak mementingkan kebersihan sehingga mencemarkan imej Kuala Terengganu.

“Tumpuan akan diberikan kepada Pesisir Payang dan Taman Shahbandar yang kini menjadi tumpuan pengunjung beriadah kerana berdekatan drawbrige (jambatan angkat).

“Kami sudah tidak sabar lagi dengan sikap segelintir pengunjung kedua-dua taman rekreasi itu yang mengambil sikap sambil lewa meninggalkan sampah terutamanya bekas makanan dan minuman masing-masing selepas berbuka puasa,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Shahidan berkata, seramai 50 anggota penguat kuasa MBKT yang berpakaian preman akan ditempatkan di Pesisir Payang dan Taman Shahbandar dari pukul 6.30 petang hingga 10 malam setiap hari.

No comments:

Post a Comment