Translate

Thursday, May 30, 2019

Nasi dagang, sira tapai permintaan akhir Bella

KUALA TERENGGANU – Nasi dagang dan sira tapai merupakan permintaan terak­hir Siti Nur Shahila Asla, 26, kepada ibunya sebelum dia maut dalam kemala­ngan di Kuala Nerus dekat sini semalam.

Ibu mangsa, Saripah Mohd., 53, berkata, Siti Nur Shahila atau mesra dipanggil Bella memberitahu dia mengidam menu itu dan memintanya menyediakan untuk juadah berbuka puasa semasa pulang bercuti di Felda Chiku 5, Gua Musang, Kelantan.

“Saya sempat memasak nasi dagang dan sira tapai untuk Bella sepanjang dia bersama suaminya bercuti tiga hari sejak Khamis lalu di rumah saya.

“Dia nampak berselera makan juadah air tangan saya. Bella juga bawa saya, suami dan adik bongsunya membeli  pakaian dan selipar baharu untuk raya,” katanya ketika ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini semalam.

Selain Bella, nahas itu turut mengorbankan suaminya, Hafiiz Mohd. Ibrahim, 29.

Menurut Saripah, dia sempat membelikan kerongsang untuk Bella untuk dipakai bersama baju kurung pada Aidilfitri nanti.

Katanya, pasangan itu bertolak dari Gua Musang pada pukul 6.30 pagi dan mengetahui kejadian tersebut selepas kemalangan yang menimpa anak dan menantunya tular dalam media sosial.

No comments:

Post a Comment