Translate

Monday, May 27, 2019

Nasi dagang, sira tapai permintaan terakhir Bella

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Nasi dagang dan sira tapai merupakan permintaan terakhir Siti Nur Shahila Asla, 26, yang hamil lima bulan terhadap ibunya sebelum dia maut bersama suami, Hafiiz Mohd. Ibrahim, 29, dalam kemalangan ngeri di Jalan Kuala Terengganu - Kota Bahru berhampiran Tapak Pelupusan Sampah Sungai Ikan di sini hari ini.

Ibu mangsa, Saripah Mohd., 53, berkata, Siti Nur Shahila yang lebih mesra dipanggil Bella memberitahu dia mengidam dua menu makanan Pantai Timur tersebut dan memintanya membuatnya sebagai juadah berbuka puasa sewaktu berada di rumah keluarganya di Felda Chiku 5, Gua Musang, Kelantan.

"Saya sempat menyiapkan nasi dagang dan sira tapai untuk Bella sepanjang dia bersama suaminya bercuti selama tiga hari sejak Khamis lalu di rumah keluarga kami dan dia begitu berselera makan air tangan saya.

"Bella juga membawa saya dan suami serta adik bongsunya, Mohd. Hafizuddin, 21, yang merupakan golongan orang kelainan upaya kategori lembam membeli persiapan raya seperti pakaian dan selipar baru," katanya ketika ditemui di pekarangan Rumah Mayat Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini hari ini.

Bella yang sedang hamil lima bulan telah melangsungkan perkahwinan dengan Hafiiz pada bulan September tahun lalu.


Tambah mengharukan Saripah, dia sempat membelikan kerongsang untuk Bella yang juga anak ketiga daripada empat beradik yang dicadang mahu dipakai bersama baju kurung berwarna merah hati pada Hari Raya Aidilfitri kelak. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment