Translate

Monday, May 27, 2019

Jenazah dua pasangan suami isteri maut kemalangan selamat dikebumikan

MOHD. AZLI ADLAN dan EZZUAN AHMAD

KUALA NERUS - Dua pasangan suami isteri yang maut selepas dua kenderaan yang dinaiki mereka bertembung di Jalan Kuala Terengganu - Kota Bahru berhampiran Tapak Pelupusan Sampah Sungai Ikan di sini selamat dikebumikan sebentar tadi.

Jenazah Hafiiz Mohd. Ibrahim, 29, dan isteri, Siti Nur Shahila Asla, 26, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Gong Awang Lib di sini pada pukul 9.15 malam.

Terdahulu jenazah pasangan tersebut disembahyang di Masjid Kampung Padang Nenas di sini selepas solat Maghrib.

Suasana pilu menyelubungi upacara pengkebumian tersebut apabila ibu Siti Nur Shahila, Saripah Mohd., 53, tiba-tiba rebah sewaktu talkin sedang dibacakan.

Dia yang gagal menahan sebak kemudiannya terpaksa dipimpin ahli keluarga lain untuk menyiram air mawar di pusara Siti Nur Shahila dan menantu lelakinya, Hafiiz.

Sebelum ini, Saripah turut rebah sewaktu tiba di pekarangan Unit Forensik, Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu untuk melakukan pengecaman mayat anak dan menantunya pada pukul 1.17 petang.
Sementara itu, jenazah Anuar Said, 59, dan isteri, Che Khasliza Che Hussin, 53, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Sura Tengah, Dungun pada pukul 9 malam.


Keempat-empat mangsa termasuk Siti Nur Shahila yang sedang hamil anak sulung maut selepas kedua-dua kereta yang masing-masing dinaiki pasangan bertembung semasa sendiri pada pukul 9.20 pagi. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment