Translate

Tuesday, May 28, 2019

Liga Super: Selangor kalah sebab salah sendiri

KUALA TERENGGANU - Selangor perlu menyalahkan diri sendiri bermain di bawah kemampuan sebenar menjadi punca tewas 0-1 kepada skuad 'bermasalah', Terengganu Football Club I (TFC I)  pada aksi Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini malam tadi.

Pengendali Selangor, B. Satiananthan berkata, kemenangan itu bukan disebabkan nasib tetapi
skuad Penyu memang berhak kerana telah mempamerkan lebih kesungguhan untuk mencapai kemenangan pada aksi tersebut.

"Saya tidak boleh hendak salahkan padang lagi yang hari ini (kelmarin) agak basah kerana hujan sebaliknya pemain (Selangor) yang asyik kehilangan bola terutama pada 20 minit terakhir perlawanan.

"TFC I lebih bersungguh berlari di atas padang untuk mencari gol sedangkan pemain kita bagaikan berjalan kaki. Pemain pertahanan saya macam hendak muntah terima serangan bertali arus daripada tuan rumah," katanya ketika ditemui selepas perlawanan malam tadi.

Pada aksi terbabit, TFC I mencapai kemenangan dramatik 1-0 menerusi kesilapan kapten Red Giants, Sarkunan yang tertampan hantaran Adib Aizuddin Ab. Latif ke gawang sendiri pada minit ke-90.

Satiananthan berkata, beliau juga kesal skuad kendaliannya terlalu mengharapkan pemain import baharu, Ifedayo Olusegun Omosuyi untuk menghasilkan serangan tanpa bantuan rakan-rakan sepasukan lain termasuk pemain kebangsaan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment