Translate

Wednesday, May 29, 2019

Kibas panggang di TH Terengganu

SEMPENA bulan Ramadan, Hotel TH Terengganu yang terletak di Kuala Nerus, Terengganu menampilkan lebih 50 juadah berbuka puasa yang bertemakan selera tradisional.

Pengurus Besar Hotel TH Terengganu, Engku Morris Engku Husin berkata, menu istimewa yang ditampilkan dalam Bufet Ramadan tersebut ialah kibas panggang.
“Berdasarkan maklum balas pelanggan pada tahun-tahun terdahulu, kibas panggang merupakan sajian yang mendapat permintaan tinggi kerana ia jarang dihidangkan di tempat-tempat lain di negeri ini.

“Kami memanggang seekor kibas yang diimport khas dari Asia Barat dengan menggunakan ramuan khas pada setiap hari sepanjang bulan Ramadan ini demi memenuhi permintaan pelanggan tersebut,” katanya.
Engku Morris berkata, kibas berbeza dengan kambing biri-biri yang biasa terdapat di negara ini kerana lemak badannya terkumpul di bahagian ekor.

Dalam pada itu, beliau memberitahu, bufet Ramadan Hotel TH Terengganu turut menyajikan pelbagai juadah berbuka puasa lain seperti gulai kawah, ayam bakar, nasi kerabu, variasi sup dan bubur lambuk istimewa.

“Kita turut menyediakan 10 jenis minuman dan pelbagai kuih-muih tradisional Terengganu termasuk nekbat sebagai pencuci mulut.
“Kemudahan surau dan imam harian juga disediakan demi keselesaan pelanggan untuk menunaikan solat Maghrib, Isyak dan sunat Tarawih secara berjemaah. Jemaah juga boleh menikmati moreh selepas solat sunat Tarawih.

Beliau berkata, kadar caj yang dikenakan juga berpatutan iaitu RM69.90 untuk dewasa dan RM34.90 bagi kanak-kanak dan warga emas.

No comments:

Post a Comment