Translate

Thursday, May 30, 2019

Ajal dua pasangan suami isteri

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA NERUS – Perjalanan pulang seorang wanita yang hamil lima bulan bersama suaminya dari kampung halaman berakhir dengan tragedi apabila kedua-duanya maut dalam kemalangan di Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu berhampiran Tapak Perlupusan Sampah Kampung Sungai Ikan di sini semalam.

Dalam kejadian pukul 9.20 pagi itu, Siti Nur Shahila Asla, 26, dan suaminya, Hafiiz Mohd. Ibrahim, 29, yang menaiki kereta Proton Wira Aeroback meninggal dunia di lokasi kejadian. Pasangan itu cedera  parah pada anggota badan.

Kemalangan tersebut turut menyebabkan  satu lagi pasangan iaitu Anuar­ Said, 59, dan isteri­nya, Che Khasliza Che Hussin, 53, yang menaiki kereta jenis Peu­geot turut meninggal dunia.

Siti Nur Shahila dan Hafiiz yang menetap di Kampung Padang Nenas di sini bekerja sebagai kerani dan meka­nik manakala Anuar pula penjual kende­raan dan isterinya ialah guru tadika.
Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik negeri, Superintendan Abd. Razak Hassan berkata, anak Anuar dan Che Khasliza iaitu Nurul Nadirah, 13, parah.

“Semasa kejadian, Siti Nur Shahila dan suaminya dalam perjalanan pulang ke rumah selepas bercuti di Felda Chiku 5, Gua Musang, Kelantan.

“Keluarga Anuar pula dalam perjalanan dari Dungun untuk menziarah jenazah sepupunya yang meninggal dunia di Jerteh, Besut,” katanya kepada Kosmo! Ahad di sini semalam.

Abd. Razak berkata, nahas dipercayai berlaku apabila kereta yang dipandu Hafiiz dan Anuar dari arah bertenta­ngan hilang kawalan sebelum bertembung menyebabkan kedua-dua kenderaan itu berpusing beberapa kali.

Pasukan bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Terengganu mengambil masa 30 minit untuk mengeluarkan empat mangsa yang tersepit.

Mayat empat mangsa itu dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu untuk dibedah siasat.

Mang­sa yang cedera dibawa ke hospital sama untuk mendapatkan rawatan.

Jenazah Siti Nur Shahila dan Hafiiz dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Gong Awang Lib di sini manakala jenazah Anuar dan Che Khasliza pula dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sura Tengah, Dungun.

No comments:

Post a Comment