Translate

Monday, May 27, 2019

Ibu bapa Hafiiz hiba terima kunjungan Perkeso Terengganu

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA NERUS - Ibu bapa Allahyarham Hafiiz Mohd. Ibrahim berlinangan air mata menerima cek faedah pengurusan mayat berjumlah RM2,000 dan pencen penakat RM379 sebulan daripada Pengarah Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) Terengganu, Farihah Che Husin.

Esah Abas, 66, dan suami, Ibrahim Hashim, 66, sebak mengenangkan tragedi di Jalan Kuala Terengganu-Kota Bahru berhampiran Tapak Pelupusan Sampah Sungai Ikan di sini Sabtu lalu yang meragut empat nyawa termasuk Hafiiz, 29, dan isteri, Siti Nur Shahila Asla, 26, yang sedang hamil lima bulan.

Esah berkata, Hafiiz yang merupakan anak bongsu daripada enam beradik dan isteri, Siti Nur Shahila menjadi peneman dia dan suami menjalani kehidupan seharian di rumah sebagai pesara guru.

"Sebelum kejadian, Hafiiz yang merupakan seorang mekanik sempat membelikan jubah dan kemeja masing-masing kepada saya dan suami serta minta kami pakai pada Hari Raya Aidilfitri nanti.

"Saya tidak tahu bagaimana untuk menyambut raya (Aidilfitri) tahun ini apatah lagi mengenangkan nasi dagang yang menjadi kegemarannya (Hafiiz) pada pagi Syawal, tapi kami reda," katanya ketika ditemui selepas diziarahi Skuad Prihatin Perkeso Terengganu di rumahnya di Taman Seri Kenanga, Padang Nenas di sini hari ini.

Esah memberitahu, dia juga tidak menyangka hasrat Hafiiz mengajak semua adik-beradiknya termasuk yang menetap di luar Terengganu pulang ke rumahnya berkumpul untuk berbuka puasa bersama pada hujung minggu ini merupakan permintaan terakhirnya.

"Ini pertama kali dia melakukannya di dalam kumpulan Whatsapp keluarga, selalunya idea ajakan untuk berbuka puasa bersama datang daripada anak-anak perempuan saya," katanya.


Sementara itu, Farihah memberitahu keluarga isteri Hafiiz, Siti Nur Shahila bekerja sebagai kerani juga layak menerima faedah pengurusan mayat dan pencen penakat yang akan diuruskan Skuad Prihatin Perkeso Kuala Krai, Kelantan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment