Translate

Friday, May 24, 2019

TFC I janji bangkit demi peminat setia skuad Penyu

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

TERENGGANU FC I (TFC I) berjanji akan mempamerkan persembahan bertenaga pada aksi Liga Super menentang Selangor di Stadium Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu malam ini.
Pemain tengah TFC I, Ahmad Syamim Yahya (gambar) berkata, dia dan rakan-rakan sepasukan berikrar untuk tidak mengulangi prestasi memalukan pada aksi terakhir di laman sendiri minggu lalu yang me­nyaksikan skuad Penyu tumbang 3-5 kepada muka baharu Liga Super, Petaling Jaya City FC.

“Kekalahan itu memberi kesan besar kepada TFC I yang menyaksikan ketua jurulatih, Irfan Bakti Abu Salim mengambil keputusan drastik meletak jawatan serta-merta.

“Kami berjanji untuk lupakan episod duka itu demi kembalikan kepercayaan penyokong yang tidak putus-putus berada di belakang kami selama ini,” katanya kepada Kosmo! di Kuala Terengganu semalam.

Sehubungan itu, Ahmad Syamim merayu peminat tegar TFC I agar tetap memenuhkan stadium pada aksi malam ini demi menyemarakkan semangat mereka untuk membuat kebangkitan.

Mengulas pemergian Irfan Bakti, ujarnya, walaupun amat berhutang budi dan menganggap jurulatih berpengalaman tersebut sebagai mentor sejak bersama kelab Felda United lagi, dia dan rakan-rakan sepasukan amat menaruh kepercayaan penuh terhadap kewibawaan pengendali sementara, Mohd. Nafuzi Zain.

“Kami (Mohd. Nafuzi dan skuad TFC I) telah lama bersama dan sudah membentuk keserasian. Insya-Allah skuad ini akan bangkit semula.
“Saya akui Selangor berada pada prestasi terbaik apabila menduduki tangga keempat Liga Super tetapi kami telah membuktikan sebelum ini mampu menewaskan mereka,” katanya.

No comments:

Post a Comment