Translate

Wednesday, May 29, 2019

Ketengah taja pelajar Diploma Pendidikan Awal Kanak-Kanak

KUALA NERUS - Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Ketengah) menjalankan tanggungjawab sosial korporat sosial dengan menawarkan biasiswa berjumlah keseluruhan RM201,520 kepada lapan pelajar Diploma Pendidikan Awal Kanak-Kanak yang sedang melanjutkan pelajaran di Kolej Ketengah, Bandar Al-Muktafi Billah Shah, Dungun.

Pengerusi Ketengah, Datuk Zulkifli Mohamad berkata, setiap pelajar terbabit layak menerima tajaan berjumlah RM25,190 meliputi yuran pengajian berjumlah RM16,790 dan wang saku RM300 sebulan.

"Kesemua pelajar terbabit daripada keluarga berpendapatan rendah yang menetap di sekitar Wilayah Ketengah. Pengajian selama dua tahun empat bulan di Kolej Ketengah itu bertujuan untuk mendedahkan mereka kemahiran dalam pendidikan awal kanak-kanak.

"Besar harapan kita mereka dapat menjadi dapat menempatkan diri atau membuka sendiri pusat asuhan kanak-kanak bagi mengubah nasib keluarga selepas tamat pengajian kelak," katanya pada majlis Infaq Ramadan Ketengah di sini semalam.

Turut hadir Pengurus Besar Ketengah, Tengku Ahmad Nadzri Tengku Musa.

Pada majlis sama, Zulkifli berkata, pihaknya turut menyumbangkan kerusi roda kepada lima individu yang sedang dalam proses penyembuhan akibat terbabit dalam kemalangan jalan raya di sekitar Wilayah Ketengah. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment