Translate

Sunday, May 26, 2019

Pemain pertahanan Melaka United cedera kemalangan di LPT2

KEMAMAN - Pemain pertahanan Melaka United, Mohd. Faizal Muhamad, 30, cedera selepas kenderaan pelbagai guna, Toyota Vellfire dipandunya hilang kawalan sebelum merempuh kenderaan utiliti sukan, Honda HRV di Kilometer 250.2 Lebuh Raya Pantai Timur 2 (LPT2) berhampiran susur masuk Plaza Tol Jabor dekat sini hari ini.

Dalam kejadian pada pukul 9.30 pagi, penumpang Honda HRV, Sabariah Seman, 60, cedera parah di bahagian dada akibat pelanggaran terbabit manakala anaknya, Nur Alya Zulaikha Mohd. Suhaimi, 24, pula terselamat tanpa sebarang kecederaan.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superitendan Mohd. Said Ibrahim berkata, sewaktu kejadian, Mohd. Faizal dalam perjalanan pulang bercuti ke kampung halamannya di Kampung Sentul Patah, Marang manakala Sabariah yang merupakan pesara guru dan anaknya dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Taman Bee, Beserah, Kuantan, Pahang.

Beliau berkata, sebelum kejadian, pemain simpanan Melaka United itu baru selesai mewakili Melaka United pada perlawanan Liga Super menentang Perak di Stadium Perak, Ipoh pada malam kelmarin.

"Sewaktu tiba di lokasi kejadian, kenderaan Toyota Vellfire yang dinaiki Mohd. Faizal dikatakan hilang kawalan sebelum terbabas lalu merempuh bahagian belakang kenderaan Honda HRV yang dinaiki Sabariah dan anaknya di hadapannya.

"Rempuhan itu menyebabkan kenderaan Honda HRV terbabit berpusing beberapa kali sebelum terbalik manakala kenderaan Toyota Vellfire yang dipandu Mohd. Faizal merempuh penghalang jalan di kiri lebuh raya," katanya kepada Kosmo! Online di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment