Translate

Tuesday, May 28, 2019

Liga Super: Pengendali sementara TFC I tersenyum capai kemenangan sulung

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Pengendali sementara Terengganu Football Club I (TFC I),  Mohd. Nafuzi Zain boleh mengukir senyuman selepas skuad kendaliannya berjaya menewaskan Selangor pada aksi Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini malam tadi.

Beliau berkata, kejayaan menewaskan Red Giants yang kini berada di tangga keempat Liga Super telah memberi kemenangan moral kepada TFC I yang terjejas akibat peletakan jawatan ketua jurulatih, Irfam Bakti Abu Salim pada minggu lalu.

"Tidak kisahlah menang 1-0 dengan gol sendiri pun, yang penting kita memperolehi tiga mata berharga.

"Pemain-pemain (TFC I) juga telah menunjukkan kesungguhan dan disiplin tinggi untuk memburu kemenangan pada aksi malam ini (kelmarin)," katanya ketika ditemui selepas perlawanan malam tadi.

Mohd. Nafuzi berkata, skuad Penyu sebenarnya agak pincang turun menentang Selangor tanpa dua tonggak import, Igor Zonjic dan Thierry Chantha Bin yang masing-masing mengalami kecederaan mata dan lutut.


Sehubungan itu, beliau menjelaskan beberapa perubahan dalam kesebelasan utama pasukan telah diambil termasuk memasukkan beberapa pemain baru yang jarang diturunkan sebelum ini seperti Muhamad Sharin Sapien dan Muhammad Khairu Azrin Khazali. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment