Translate

Saturday, October 31, 2020

Seorang maut, empat cedera parah kemalangan di Sungai Tong

 


Oleh MOHD AZLI ADLAN

SETIU – Seorang lelaki maut manakala empat termasuk anak lelakinya cedera parah dalam kemalangan melibatkan empat kenderaan di Kilometer 38, Jalan Kuala Terengganu – Kota Bahru berhampiran Sungai Tong di sini hari ini.

Dalam kejadian pada pukul 7.42 pagi itu, Abdullah Zulekipli Jusoh, 61, yang memandu kereta Honda City meninggal dunia di lokasi kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala dan beberapa anggota badan.

Anak lelakinya, Mohd. Hasiffuddin, 13, dan Sharifah Fauziah Zani, 40, suaminya, Mohd. Muslim Mohd. Yunus, 41, serta anak perempuan mereka, Nur Insyirah Husna, 6, yang menaiki kereta Honda Insight Hybrid pula cedera parah di beberapa anggota badan.

Seorang lagi mangsa, Mohd. Alghafa Shafiee, 31, dari Felda Chalok di sini yang memandu kereta Perodua Axia cedera ringan akibat kemalangan itu.

Ketua Polis Daerah Setiu, Deputi Superintendan Afandi Hussin berkata, dua individu masih belum dikenalpasti yang menaiki sebuah lagi kereta jenis BMW M5 pula dipercayai telah melarikan diri sejurus kejadian.

“Kemalangan itu dikatakan berpunca selepas kereta BMW M5 yang memandu dari arah Besut cuba memotong sebuah kenderaan di hadapannya tetapi gagal sebelum merempuh kereta Honda City yang berada di laluan bertentangan.

“Dua kereta lain iaitu Honda Insight Hybrid dan Perodua Axia yang berada di belakang kereta Honda City dipandu Abdullah Zulekipli juga gagal mengelak lalu merempuh antara satu sama lain,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini hari ini. – K! ONLINE

No comments:

Post a Comment