Translate

Sunday, October 25, 2020

Covid-19 : Empat premis TM Terengganu ditutup


Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Empat premis Telekom Malaysia Berhad (TM) di Terengganu diarah tutup sehingga Sabtu ini berikutan seorang kakitangannya disahkan positif Covid-19.

Pengarah Wilayah Timur TM, Mohd. Yazid Abd. Manaf berkata, penutupan itu melibatkan tiga premis TM di bandar raya ini dan sebuah di Marang.

Beliau berkata, premis itu ialah TM Point Kuala Terengganu, TM Jalan Air Jernih dan TM Jalan Pusara di sini serta TM Medan Jaya, Marang.

“Kita mengambil langkap menutup empat premis TM tersebut berikutan pengesahan satu kes positif Covid-19 dalam kalangan kakitangan TM Terengganu.

“Pengesanan kontak rapat secara terperinci sedang dilakukan Kementerian Kesihatan dengan bantuan Pasukan Tindak Balas Krisis Covid-19 TM,” katanya di sini hari ini.

Mohd. Yazid berkata, sepanjang tempoh penutupan selama lima hari tersebut, kesemua keempat-empat premis TM terbabit akan menjalani proses sanitasi.

Jelas beliau, premis-premis TM lain di seluruh negeri yang tidak terjejas dengan penularan pandemik berkenaan masih beroperasi seperti biasa.

“Kakitangan TM Terengganu di unit bukan kritikal pula diarah untuk bekerja dari rumah sehingga 31 Oktober ini. – K! ONLINE

No comments:

Post a Comment