Translate

Sunday, June 30, 2019

Dua lelaki disyaki pengedar dadah diberkas

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Polis Terengganu berjaya menahan dua lelaki yang dipercayai antara pengedar dadah terbesar di daerah ini melibatkan rampasan pelbagai jenis dadah termasuk syabu seberat lebih satu kilogram dalam dua serbuan berasingan pada Rabu dan Khamis lalu.

Siasatan awal daripada risikan lebih sebulan mempercayai kedua-dua suspek yang masing-masing berusia 22 dan 25 tahun memperolehi bekalan dadah daripada sumber sama iaitu dari negara jiran walaupun tidak bergerak secara berkumpulan.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Aidi Ismail berkata, sepasukan polis daripada Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Kontijen (IPK) Terengganu telah menahan seorang lelaki berusia 22 tahun di hadapan sebuah kedai makan di Kampung Titian Baru di sini pada pukul 1 pagi, Khamis lalu.

"Pemeriksaan pada motosikal Yamaha Nouvo miliknya telah menjumpai ketulan kristal dipercayai dadah jenis syabu seberat kira-kira 1.018 kilogram yang disorok di dalam bungkusan plastik ubat tradisional Cina.

"Selain itu, sebanyak 4,000 pil berwarna merah dan hijau dipercayai pil kuda juga telah ditemui di dalam 20 peket plastik berwarna biru di dalam beg hitam milik suspek," katanya pada sidang akhbar di IPK Terengganu di sini hari ini.


Aidi berkata, penahanan suspek berikutan maklumat telah diberikan oleh seorang lelaki juga seorang pengedar dadah yang berjaya ditahan dalam serbuan di sebuah rumah di Jalan Kubang Buyong di sini pada pukul 12 tengah hari, sehari sebelum itu. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment