Translate

Saturday, June 15, 2019

Masalah ITC halang TFC I guna khidmat Camilo

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

PERSIAPAN Terengganu Football Club I (TFC I) untuk bertandang ke Stadium Hang Jebat bagi aksi Liga Super menentang Melaka United pada Sabtu ini, sedikit terganggu apabila pemain pertahanan import baharu kelab itu masih belum kunjung tiba.

Ketibaan Luis Gustavo Camilo, 27, yang sepatutnya berada di bumi Terengganu pada minggu lalu terpaksa ditangguhkan berikutan masalah mendapatkan sijil perpindahan antarabangsa (ITC).

Penolong Ketua Jurulatih TFC I, Mohd. Nik berkata, isu ITC melibatkan Camilo yang berasal dari Brazil tersebut dijangka diselesaikan Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu dalam masa terdekat.

“Kelewatan ini menyebabkan kami terpaksa melupakan hasrat untuk menggunakan khidmat Camilo pada aksi dengan Melaka United pada Sabtu ini.

“Kemungkinan juga dia tidak akan diturunkan pada aksi Liga Super berikutnya menentang Perak di Ipoh pada Selasa depan,” katanya ketika ditemui Kosmo! semalam.

Begitupun, Mohd. Nik menegaskan situasi tersebut tidak mencemaskan skuad TFC I, sebaliknya beliau percaya keampuhan benteng pertahanan skuad Penyu tidak akan terjejas teruk biar pun tanpa kelibat pemain import.

Ujar beliau, barisan kejurulatihan menaruh kepercayaan penuh terhadap gandingan pemain tempatan untuk mengawal kubu TFC I daripada dibocori pemain Melaka United pada aksi terbabit.

“Mereka (pemain pertahanan tempatan) telah membuktikan kemampuan pada aksi terakhir menentang Selangor sebelum ini biarpun benteng pertahanan pada masa itu hanya dibarisi pemain tempatan sepenuhnya,” katanya.

Camilo merupakan satu-satunya pemain import yang ditandatangani skuad Penyu bagi menggantikan pemain Serbia, Igor Zonjic yang telah digugurkan pada jendela perpindahan pertengahan musim hujung bulan lalu.

Dia sebelum ini beraksi di Liga Premier Bahrain bersama kelab Manama FC sejak 2017.

No comments:

Post a Comment