Translate

Tuesday, June 25, 2019

Pelajar UniKL-MFI maut kemalangan

KEMAMAN - Seorang pelajar Institut Malaysia Perancis Universiti Kuala Lumpur (UniKL- MFI) maut selepas motosikal jenis Yamaha Y15 ZR yang ditungganginya merempuh sebuah kereta Proton Wira di Kilometer 120, Jalan Kuala Terengganu - Kuantan berhampiran Kompleks Petronas Rantau, Kemasik dekat sini hari ini.

Dalam kejadian pada pukul 5 petang itu, Mohamad Akram Noordin, 25, meninggal dunia di lokasi kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Mohd. Said Ibrahim berkata, sewaktu kejadian, Mohamad Akram yang dikatakan baru pulang dari kampus universitinya di Bangi, Selangor untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Titian Berayung,  Kijal dari Kerteh dekat sini.

"Sewaktu tiba di lokasi kejadian, motosikal jenis Yahama Y15 ZR yang dinaiki mangsa gagal mengelak sebuah kereta Proton Wira yang tiba-tiba keluar dari persimpangan kompleks membeli-belah Mesra Mall, Kemasik dekat sini.

"Motosikal itu telah merempuh pintu belakang kereta sebelah kanan yang dipandu seorang kakitangan sebuah hotel di daerah ini sebelum mangsa tercampak sejauh beberapa meter," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.

Mohd. Said berkata, mayat Mohamad Akram kemudiannya telah dihantar ke Unit Forensik Hospital Kemaman di sini untuk dibedah siasat. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment