Translate

Thursday, June 27, 2019

Budak lelaki buat laporan palsu dakwa cuba diculik

Mohd. Azli Adlan

KUALA TERENGGANU - Hanya kerana takut dimarahi ibu kerana lewat pulang ke rumah kerana asyik bermain futsal, seorang budak lelaki berusia 12 tahun sanggup menipu kononnya cuba diculik oleh sekumpulan lelaki menaiki van berwarna putih di Kampung Jambu Bongkok, Marang semalam.

Pelajar sebuah sekolah rendah di daerah Marang tersebut seterusnya ditemani ibunya telah membuat laporan polis kononnya berhubung insiden cubaan menculik tersebut di Balai Polis Merchang, Marang pada pukul 9.08 malam.

Timbalan Ketua Polis Terengganu, Datuk Allaudeen Abdul Majid berkata, budak lelaki itu mendakwa cuba ditarik masuk oleh sekumpulan lelaki ke dalam sebuah van berwarna putih sewaktu dalam perjalanan pulang ke rumah daripada bermain futsal pada pukul 7 malam.

Beliau berkata, Kanak-kanak lelaki itu mendakwa berjaya melepaskan diri setelah melawan sebelum menyorok di sebuah rumah kosong berhampiran.

“Begitu pun hasil soal siasat kemudiannya mendapati ia sengaja direka-reka kerana bimbang dirotan ibunya kerana pulang lewat ke rumah.

“Semakan juga mendapati nombor pendaftaran van yang didakwa budak lelaki digunakan dalam kes cubaan penculikan terbabit sebenarnya milik seorang individu yang kini berada di selatan tanah air,” katanya di sini hari ini.


Sebelum ini, dakwaan kanak-kanak lelaki itu termasuk laporan polis dibuatnya telah tular di media sosial sejak malam tadi sehingga menimbulkan keresahan kepada masyarakat setempat. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment