Translate

Wednesday, June 19, 2019

Pekerja kilang keropok disyaki edar dadah diberkas

Mohd. Azli Adlan

KUALA TERENGGANU - Perbuatan seorang pekerja sebuah kilang keropok untuk mencari duit mudah dengan mengambil upah menyimpan stok dadah membawa padah apabila dia diberkas polis di rumahnya di Kampung Losong Haji Su di sini semalam.

Serbuan di rumah lelaki berusia 37 tahun yang tinggal bersama bapanya berumur 70-an mengalami strok dan hanya terlantar di atas katil telah berjaya menemui sejumlah pil dan serbuk dipercayai dadah jenis heroin, ganja serta pil kuda berjumlah keseluruhan RM10,700.

Timbalan Ketua Polis Terengganu, Datuk Allaudeen Abdul Majid berkata, pemeriksaan telah menjumpai enam biji pil berwarna merah dipercayai pil kuda dan tiga botol mengandungi serbuk disyaki heroin di atas lantai di bahagian hadapan rumah berkenaan.

“Suspek yang telah disoal siasat kemudiannya menunjukkan sebuah almari yang menjadi lokasi penyimpanan 13 botol plastik dipercayai mengandungi heroin, 40 paket pil kuda dan sembilan ketulan mampat disyaki ganja.

“Sebuah motosikal jenis Honda EX5 milik lelaki itu turut disita bagi membantu siasatan,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontijen Terengganu di sini hari ini.


Allaudeen berkata, siasatan awal percaya suspek telah menjadikan rumahnya sebagai lokasi penyimpanan stok dadah terbabit dengan upah RM80 sehari sejak dua minggu lalu. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment