Translate

Monday, June 24, 2019

Dua pengedar dadah diberkas, polis rampas syabu

KUALA TERENGGANU – Kegiatan dua lelaki mengedar dadah tidak bertahan lama apabila mereka diberkas bersama sejumlah syabu dalam operasi berasingan pada Rabu dan Khamis lalu.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Aidi Ismail berkata, pihaknya menahan seorang lelaki berusia 22 tahun di hadapan sebuah kedai makan di Kampung Titian Baru di sini pada pukul 1 pagi, Khamis lalu bersama lebih 1 kilogram syabu.

“Pemeriksaan pada motosikal jenis Yamaha Nouvo miliknya menemui ketulan kristal disyaki syabu sebe­rat 1,018 gram yang disorok dalam bungkusan plastik ubat tradisional Cina.

“Polis juga menemui 4,000 biji pil disyaki pil kuda di dalam 20 peket plastik yang dijumpai di dalam beg hitam milik suspek,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu di sini semalam.

Menurut Aidi, pihaknya menemui tiga botol air minuman berisi cecair berwarna kehitaman disyaki kodein dalam beg plastik pada motosikal suspek.

Katanya, tangkapan ke atas penganggur  itu dibuat selepas pihaknya menahan seorang pembantu kedai runcit di Jalan Kubang Buyong di sini sehari sebelumnya.

“Polis menemui serbuk kristal disyaki syabu seberat 154.3 gram di dalam poket seluar lelaki berusia 25 tahun itu. Kedua-dua suspek ditahan reman bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952,” katanya.

Jelas beliau, bekalan dadah yang dipercayai diperoleh dari negara jiran itu boleh menampung kegunaan kira-kira 400 penagih.

No comments:

Post a Comment