Translate

Friday, June 28, 2019

Remaja lelaki maut, motosikal rempuh kereta Perodua Myvi

KEMAMAN - Seorang pelajar tingkatan tiga Sekolah Menengah Kebangsaan Kerteh maut selepas motosikal Honda C100 yang ditungganginya merempuh sebuah kereta Perodua Myvi di Kilometer 7 Jalan Ibok - Payoh, Chukai di sini hari ini.

Dalam kejadian pada pukul 3 petang itu, Muhammad Adib Mohd. Shukri, 15, meninggal dunia di lokasi kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

Rakan sekolah remaja itu, Muhammad Hakim Syazwan Noor Mazni Shah, 15, yang membonceng motosikal tersebut pula patah kedua-dua kaki dan tangan kanan.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Mohd. Said Ibrahim berkata, sewaktu kejadian, kedua-kedua remaja lelaki berkenaan dipercayai dalam perjalanan keluar beraya dari rumah masing-masing di Kampung Baru Kerteh dekat sini.

"Sewaktu tiba di lokasi kejadian, motosikal yang dinaiki Muhammad Adib dan Muhammad Hakim Syazwan tiba-tiba hilang kawalan sehingga memasuki laluan bertentangan sebelum merempuh bahagian hadapan kereta Perodua Myvi berkenaan.

"Rempuhan itu menyebabkan kedua-dua mangsa yang tidak memakai topi keledar itu tercampak sejauh beberapa meter," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.

Mohd. Said berkata, Muhammad Adib kemudiannya disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan yang tiba di lokasi kejadian tidak lama kemudian.

Menurut beliau, mayat Muhammad Adib telah dihantar ke Unit Forensik Hospital Kemaman di sini untuk dibedah siasatan manakala Muhammad Hakim Syazwan yang cedera parah dikejarkan ke unit kecemasan hospital sama untuk menerima rawatan.

"Pemandu kereta Perodua Myvi yang merupakan kakitangan Klinik Kesihatan Kerteh dekat sini pula terselamat dan tidak mengalami sebarang kecederaan," katanya. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment