Translate

Friday, June 28, 2019

Kejayaan paling bermakna buat TFC I

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

TERENGGANU Football Club I (TFC I) memperoleh kemenangan berharga selepas menewaskan Kuala Lumpur 3-1 pada aksi Liga Super di  Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu kelmarin.

Pengendali sementara TFC I, Nafuzi Mohd. Zain berkata, apa yang memuaskan hatinya ialah apabila menyaksikan anak-anak buahnya kembali menampilkan karektor sebenar dengan bermain bermati-matian untuk meraih tiga mata penting tersebut.

Menurutnya, ketiadaan tonggak import untuk mengemudi barisan pertahanan berikutan kemelut perpindahan Luis Gustavo Camilo yang sepatutnya menggantikan Igor Zonjic sebelum ini telah memberi kelompongan besar kepada benteng TFC I.

“Mahu tidak mahu, saya terpaksa menurunkan pemain tempatan yang rata-ratanya muda dan kurang berpengalaman di benteng pertahanan pasukan sejak lima perlawanan lalu.

“Saya katakan kepada mereka, anggap ini peluang terbaik untuk mereka membuktikan kemampuan sebenar. Ternyata persefahaman pemain-pemain pertahanan itu sudah semakin baik pada aksi ini, sekali gus membalas kepercayaan yang diberi,” katanya ketika ditemui selepas perlawanan kelmarin.

Nafuzi berkata, barisan pertahanannya bukan sahaja berjaya memperbaiki kelemahan masing-masing, malah turut memainkan peranan penting ketika membantu meraih kemenangan ke atas skuad The Hawks berkenaan.

Antara yang menyerlah ialah pemain pertahanan muda, Muhammad Mohd. Faudzi yang meledak gol kedua TFC I pada minit ke-75 biar pun baru pertama kali diletakkan dalam kesebelasan utama pasukan.

“Saya juga menghargai sumbangan penyerang, Abdul Malik Mat Ariff yang memainkan peranan berkesan termasuk menjaringkan gol ketiga walaupun baru pulih dan masih belum cergas sepenuhnya daripada kecederaan,” katanya.

No comments:

Post a Comment