Translate

Monday, June 24, 2019

KBS bakal lancar FitMy App galak rakyat bersukan

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Kementerian Belia dan Sukan (KBS) akan melancarkan aplikasi pintar, FitMy App yang bertujuan menggalakkan budaya bersukan dalam kalangan rakyat negara ini pada akhir tahun ini.

Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, antara perkhidmatan yang bakal ditawarkan oleh aplikasi pintar ialah penjejakan kecergasan, mata ganjaran, tempahan fasiliti sukan.

"FitMy App kini telah melepasi fasa lantikan (pembangun aplikasi) menerusi tender terbuka dan bakal dilancarkan pada akhir tahun ini. Ia akan memudahkan lagi pendaftaran (penggunaan kemudahan) di infrastruktur sukan di seluruh negara.

"Sistem diskaun bagi penggunaan kemudahan sukan berkenaan akan dilaksanakan kepada semua pengguna (FitMy App) sekali gus menggalakkan aktiviti bersukan dalam kalangan rakyat berbilang kaum," katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Jelajah Fit Malaysia peringkat Terengganu yang dijayakan lebih 15,000 peserta di Dataran Batu Burok di sini hari ini.


Syed Saddiq berkata, aplikasi FitMy App berkenaan juga membolehkan kerajaan mengumpul data bagi mengesan indeks budaya sukan dalam kalangan masyarakat negara ini secara keseluruhan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment