Translate

Thursday, June 20, 2019

Lelaki disyaki peragut diberkas

MOHD. AZLI ADLAN

MARANG - Seorang lelaki yang disyaki aktif menjalankan aktiviti meragut di sekitar daerah ini sejak bulan lalu berjaya diberkas polis di Felda Rantau Abang 2, Jambu Bongkok dekat sini kelmarin.

Suspek yang merupakan seorang pengganggur tersebut disyaki terlibat dalam sekurang-kurangnya dua kes ragut yang menyasarkan wanita bermotosikal di sekitar Merchang dekat sini termasuk kes terbaharu pada Isnin lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Razmi Mohd. Gunnos berkata, modus operandi lelaki berbadan gempal berkenaan ialah mengekori wanita yang menunggang motosikal di yang jalan sunyi sebelum melarikan barangan berharga mangsa.

"Dalam kejadian pertama pada pukul 10.30 pagi, 11 Mei lalu, dia disyaki telah melanggar motosikal yang ditunggangi seorang wanita berusia 40-an dari arah belakang sebelum meragut beg tangan mangsa yang diletakkan di dalam raga.

"Mangsa yang cedera di bahagian bahu kerugian hampir RM2,300 selepas dompet mengandungi wang tunai RM2,000, MyKad dan sebentuk cincin emas berada di dalam beg tangan tersebut dilarikan suspek," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Marang di sini hari ini.

Razmi berkata, kejadian kedua pula melibatkan mangsa wanita berusia 50-an yang membonceng cucu saudaranya berusia 30-an serta cicit berumur tiga bulan pada pukul 10.15 pagi, Isnin lalu juga di kawasan Merchang. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment