Translate

Thursday, June 27, 2019

Nafuzi fokus mantapkan TFC I tanpa khidmat Camilo

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

PENGENDALI sementara Terengganu Football Club I (TFC I), Nafuzi Mohd. Zain enggan menjadikan kemelut pemain import baharu, Luis Gustavo Camilo menjadi ‘duri dalam daging’ kepada skuad kendaliannya.

Akur TFC I harus terus melupakan khidmat pemain berasal dari Brazil itu, beliau menegaskan tidak mahu pening kepala memikirkannya sebaliknya hanya mahu memberi tumpuan kepada barisan pemain sedia ada.

“Isu perpindahan pemain baharu saya serahkan kepada pengurusan Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT). Saya tidak mahu fikirkan pada (pemain) yang tiada dan hanya tumpu pemain sedia ada sahaja.

“Apa yang penting, saya telah menyiapkan pasukan untuk menghadapi Kuala Lumpur di laman sendiri (Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah) esok (malam ini),” katanya ketika ditemui Kosmo! semalam.

Begitu pun, Nafuzi mengakui kekurangan seorang pemain import dalam skuad Penyu yang kini hanya memiliki empat pemain dan sedikit sebanyak mengehadkan keupayaan anak buahnya.

Tambahnya, beliau juga terpaksa mengubah taktikal pasukan ekoran ketiadaan beberapa pemain tempatan seperti Abdul Malik Mat Ariff, Mohamad Ashari Samsudin dan Nasrullah Haniff Johan yang masih dibelenggu masalah kecederaan.

“Saya mahu pemain-pemain terus fokus kerana aksi de­ngan Kuala Lumpur wajib menang dan mengutip tiga mata. Segala kelemahan sewaktu tewas 1-3 ketika menentang Perak tempoh hari terutama kesilapan apabila berhadapan dengan situasi bola mati lawan telah diatasi.

“Lagi pun, kehadiran semula ketua pasukan, Lee Andrew Tuck yang juga pemain utama TFC I bakal memperkuatkan semula jentera tengah kami,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Agung PBSNT, Datuk Tengku Farouk Husin Tengku Abdul Jalil mengesahkan TFC I kempunan mendapatkan khidmat Camilo kerana rayuan kedua pihaknya berhubung sijil perpindahan antarabangsa pemain itu telah ditolak Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA).

Beliau berkata, alasan utama penolakan tersebut adalah kelewatan pihaknya melakukan pendaftaran iaitu 30 saat selepas Sistem Pemadanan Perpindahan ditutup pada hujung bulan lalu.

No comments:

Post a Comment