Translate

Sunday, June 30, 2019

Op Selamat 15 : Polis Terengganu keluarkan 21,284 kompaun

KUALA TERENGGANU - Polis Terengganu telah mengeluarkan 21,284 kompaun kepada pesalah trafik sepanjang 13 hari Op Selamat 15 sempena musim perayaan Aidilfitri yang dilancarkan pada 29 Mei lalu.

Timbalan Ketua Polis Terengganu, Datuk Allaudeen Abdul Majid berkata, pengeluaran kompaun kesalahan trafik itu menunjukkan peningkatan berbanding 14,615 yang telah dikeluarkan pada Op Selamat 13 pada tahun lalu.

"Kebanyakan kesalahan trafik yang dikesan dilakukan pengguna jalan raya di negeri ini sepanjang Op Selamat 15 ialah memandu melebihi had laju dibenarkan, melanggar peraturan lampu isyarat dan memotong di garisan berkembar.

"Begitu pun, kemalangan maut di negeri ini berjaya diturunkan kepada 13 kes sepanjang Op Selamat 15 berbanding 24 kes dalam tempoh sama pada Op Selamat 13," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontijen Terengganu di sini hari ini.

Allaudeen berkata, kesemua kemalangan maut terbabit berlaku di jalan persekutuan dan negeri manakala Lebuh Rayu Pantai Timur 2 (LPT 2) pula mencatatkan sifar kematian sepanjang musim perayaan Hari Raya Aidilfitri ini.

Dalam perkembangan sama, beliau memberitahu, sebanyak 640 kes kemalangan dicatatkan di Terengganu sepanjang Op Selamat 15 berbanding 570 pada Op Selamat 13 tahun lalu. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment