Translate

Sunday, June 23, 2019

Abang tembak adik guna senapang angin

KUALA TERENGGANU – Seorang lelaki yang berang dituduh mencuri wang RM100 bertindak menembak adik pe­rempuannya dengan se­laras senapang angin dalam dua kejadian pada awal ming­gu ini di Tepoh, Kuala Nerus.

Mangsa merupakan wa­nita berusia 30-an bernasib baik apabila kedua-dua das tembakan yang dilepaskan abangnya pada Isnin dan Selasa lalu tidak mengenai sasaran.

Sumber berkata, suspek yang berusia 40-an tidak berpuas hati terhadap adiknya itu apabila dituduh mencuri wang tunai RM100.

“Suspek yang berang telah mengamuk dan melepaskan tembakan menggunakan senapang angin di perkarangan rumah mereka di Tepoh, Kuala Nerus pada pukul 8 malam, Isnin lalu.

“Tembakan itu tidak mengenai sasaran sebelum mangsa bertindak mengurungkan diri ke dalam rumah bagi meredakan keadaan,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Sumber memberitahu, lelaki itu yang masih tidak berpuas hati dengan tuduhan tersebut sekali lagi cuba menembak adik pe­rempuannya dengan senapang angin sama pada pukul 8.30 malam keesokan harinya.

Menurut sumber, mang­sa sekali lagi bernasib baik apabila tembakan itu juga tidak mengenai sasaran sebelum melarikan diri dari rumah mereka.

“Mangsa yang ketakutan telah membuat laporan polis di Balai Polis Batu Rakit, Kuala Nerus,” jelasnya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Abdul Rahim Md. Din mengesahkan kejadian itu.

No comments:

Post a Comment