Translate

Sunday, January 27, 2019

TFC I sedia tukar status Lee Tuck

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

TERENGGANU FC I (TFC I) akan memulakan proses penukaran status perancangnya, Lee Andrew Tuck kepada pemain tempatan dalam masa terdekat.

Timbalan Presiden Persa­tuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT), Hishamuddin Abdul Karim berkata, pihaknya sebagai badan induk yang menaungi TFC I telah mendapat ‘lampu hijau’ Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) berhubung perkara itu beberapa hari lalu.

“Proses untuk menukar status Lee Tuck sebagai pemain tempatan dijangka bermula selepas selesai majlis memper­kenalkan pemain dan jersi TFC I esok (hari ini).

“Bagaimanapun, kami bersepakat ia bukan keutamaan buat PBSNT dan Lee Tuck,” katanya selepas merasmikan kedai konsep bola sepak premium, Football Republic di Jalan Sultan Sulaiman di Kuala Terengganu semalam.

Turut hadir memeriahkan majlis perasmian ialah lima tonggak TFC I iaitu Lee Tuck, Kipre Tchetche, Igor Zonjic, Syamim Yahya dan Ilham Amirullah Razali.

Hishamuddin berkata, PBSNT juga memutuskan untuk tidak menambah pemain import baharu meskipun Lee Tuck yang mempunyai pertalian dengan negara ini menerusi neneknya dijangka bergelar pemain tempatan tidak lama lagi.

Menurutnya, PBSNT berpendirian pemain sedia ada dalam skuad TFC I mampu membawa cabaran naib juara Piala Malaysia pada saingan musim ini tanpa penambahan pemain import baharu.

“Kita tidak bercadang untuk mengambil pemain import baharu biar pun Lee Tuck sudah berstatus tempatan nanti ke­cuali barisan kejurulatihan me­rasakan keperluan itu,” katanya.

No comments:

Post a Comment