Translate

Sunday, January 27, 2019

Lebih 10 lori bijih besi tersadai tepi jalan diserbu JPJ

HULU TERENGGANU – Tindakan lebih 10 operator lori bijih besi yang enggan melalui sekatan jalan raya di Jalan Kuala Jenering-Aring dekat sini membawa padah apabila Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) menyerbu lokasi penyembunyian mereka semalam.

Pengarah JPJ Terengganu, Zulkarnain Yassin berkata, sekatan jalan raya yang diadakan di FT 36 Seksyen 12 Jalan Kuala Jenering-Aring 8 berhampiran Pengkalan Gawi dekat sini sejak Rabu lalu mendapati tidak banyak lori membawa bijih besi melalui­nya berbanding hari biasa.

“Risikan kemudiannya mendapati banyak operator lori bijih besi itu memberhentikan kenderaan mereka di Seksyen 40 Jalan Kuala Jenering-Aring 8 yang terletak kira-kira 30 kilometer dari lokasi sekatan jalan raya dipercayai untuk mengelak daripada diperiksa.

“Hari ini (semalam) kami menyerbu lokasi itu dan terdapat lebih 10 lori membawa bijih besi tersadai di lokasi berkenaan,” kepada pembe­rita semalam.

Zulkarnain berkata, pe­meriksaan awal mendapati kebanyakan lori yang ditinggalkan di tepi jalan itu bukan sahaja disyaki membawa lebih muatan malah melakukan pelbagai kesalahan lain seperti cukai jalan tamat tempoh.

No comments:

Post a Comment