Translate

Monday, January 21, 2019

ADUN ditahan SPRM bantu siasatan kes tuntutan palsu RM500,000

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Seorang Ahli Dewan Undangan Negeri bergelar Datuk di Terengganu ditahan reman selama tiga hari bermula hari ini bagi membantu siasatan membuat tuntutan palsu berjumlah RM500,000 pada bulan Mei tahun lalu.

Perintah reman dibenarkan oleh Penolong Kanan Pendaftar Mahkamah Sesyen/ Majistret Kuala Terengganu, Noradila Ab. Latiff di Mahkamah Majistret di sini hari ini.

Sumber Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berkata, suspek berusia 54 tahun ditahan sewaktu memberi keterangan pejabat agensi itu cawangan Terengganu pada pukul 5 petang semalam.

"Suspek ditahan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan mengemukakan tuntutan kira-kira RM500,000 kepada sebuah pejabat tanah dan daerah di negeri ini pada bulan Mei 2018.

"Tuntutan tersebut bagi 32 projek di sebuah dewan undangan negeri yang disyaki tidak pernah dilaksanakan," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.


Sebelum ini seorang pengerusi badan bukan kerajaan dan seorang pegawai daerah ditahan reman SPRM bagi membantu siasatan kes tersebut masing-masing pada 9 Januari dan 14 Januari lalu. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment