Translate

Monday, January 28, 2019

Hoki: THT akur tewas 2-3 dengan TNB

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Tenaga Nasional Berhad (TNB) meleburkan rekod tanpa kalah Pasukan Hoki Terengganu (THT) apabila menewaskan juara bertahan itu 3-2 pada aksi keenam Liga Hoki Malaysia (MHL) di Stadium Hoki Batu Burok, Kuala Terengganu sebentar tadi.

Pasukan pelawat yang juara Piala Tan Sri Alagrandra bermula garang apabila mendahului menerusi jaringan padang, Muhammad Noor Firdaus Rosdi pada minit ke-6.

Tersentak ketinggalan, THT memperkemaskan serangan dan berhasil menyamakan kedudukan menerusi jaringan yang dihasilkan pukulan sudut penalti pemain import Korea Selatan, Jung Manjae pada minit ke-19.

TNB kembali ke depan menjadikan kedudukan 2-1 menerusi serangan pantas yang disudahkan pemain kebangsaan, Nik Muhammad Aiman Nik Rozemi pada minit ke-31.

Pakar flick Korea Selatan, Jang Jonghyun melegakan THT yang juga juara bertahan seketika apabila menyamakan kedudukan 2-2 pada minit ke-49.


Shello Silverius muncul wira menjaringkan gol kemenangan hasil kelam kabut di kawasan D tuan rumah menjadikan kedudukan 3-2 menerusi jaringan padang gol pada minit ke-59. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment