Translate

Sunday, January 27, 2019

Muhammad Syukur bakal dilantik Ikon Kadet Sekolah Pertahanan Awam

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Muhammad Syukur Khamis, 14,  yang menjadi  terkenal sekelip mata selepas gambarnya bermesra dengan sekumpulan kerbau menjadi tular di media sosial sejak dua minggu lalu bakal dilantik sebagai ikon Kadet Sekolah Pertahanan Awam (Kapa).

Ketua Pengarah Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM), Datuk Roslan Wahab berkata, pelantikan Muhammad Syukur yang juga anggota Kapa di sekolahnya akan diumumkan secara rasmi pada perhimpunan agensi peringkat kebangsaan yang bakal diadakan di Seremban, Negeri Sembilan pada Mac depan.

"Saya lihat Muhammad Syukur mempunyai potensi untuk dijadikan Ikon Kapa bagi menggalakkan lebih ramai pelajar sekolah menengah lain di negara ini menyertai badan beruniform tersebut.

"Selain akan dipelawa menyertai program-program anjuran APM terutama di peringkat sekolah-sekolah, kita juga akan memberi pendedahan kepada dia (Muhammad Syukur) untuk meningkatkan keyakinan diri," katanya.

Terdahulu beliau ditemui selepas menyempurnakan majlis pemakaian pangkat Muhammad Syukur sebagai Lans Koperal Kapa di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Padang Midin di sini hari ini.


Roslan berkata, Muhammad Syukur merupakan ikon Kapa pertama yang dilantik dalam kalangan pelajar. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment