Translate

Tuesday, January 29, 2019

Mayat suspek cubaan samun ditemui

BESUT – Mayat seorang lelaki yang dipercayai suspek kes cubaan samun pada Isnin lalu ditemui lemas di Sungai Jerteh berhampiran Kampung Dengir, Kuala Besut dekat sini semalam.

Pasukan mencari dan penyelamat berjaya menemui mayat lelaki berusia 46 tahun itu yang terapung di permukaan sungai ber­kenaan pada pukul 8.50 pagi.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, lelaki terbabit yang berasal dari Kampung Telok Alor Lintah, Jerteh di sini dipercayai cuba menyamun seorang wanita yang juga penternak lembu pada pukul 6 petang, Isnin lalu.

“Dalam kejadian di kawasan ternakan wanita itu yang terletak di Kampung Dengir, Kuala Besut, lelaki terbabit bersenjatakan sebilah golok dipercayai mahu menyamun barangan kemas dipakai mangsa berusia 63 tahun berkenaan.

“Begitupun jeritan wanita ter­babit telah menakutkan suspek sebelum bertindak melarikan diri dengan terjun ke dalam Sungai Jerteh,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Mohd. Zamri berkata, pasukan mencari dan menyelamat yang terdiri daripada anggota pelbagai agensi dengan bantuan penduduk kampung telah ditubuhkan setelah menerima maklumat berhubung kejadian itu.

Menurut beliau, mayat suspek telah dijumpai pada hari ketiga operasi mencari dan menyelamat semalam sebelum dihantar ke Unit Forensik Hospital Besut di sini untuk dibedah siasat.

No comments:

Post a Comment